رییس اداره صنعت،‌ معدن و تجارت گناباد گفت:‌ تکمیل ۲۰ طرح نیمه‌تمام صنعتی و معدنی در این شهرستان نیازمند ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبار است.

طرحهای نیمه‌تمام صنعتی گناباد معطل اعتبار۱۳ هزار میلیارد ریالی

به گزارش قدس خراسان، هادی ایزدی عنوان  کرد:‌ ۲۰ طرح کوچک و بزرگ نیمه تمام صنعتی و معدنی گناباد بیشتر در بخش صنایع معدنی،‌ سلولزی و صنایع غذایی، اکنون از پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی برخوردار است.

وی ادامه داد: با تامین اعتبار و راه اندازی این طرحهای نیمه تمام برای ۸۰۰ نفر در شهرستان گناباد اشتغال جدید ایجاد می شود.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: طرح "فروسیلیس منیزیم" به عنوان تامین کننده مواد اولیه کارخانه های فولاد مهمترین طرح نیمه تمام و یکی از طرحهای مهم صنعتی جنوب استان خراسان رضوی است که در دولت سیزدهم با سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی بیش از ۴۰ درصد در حال اجراست.

ایزدی افزود:‌ مجموع تعهد امسال اشتغال بخش صنعت و معدن و تجارت گناباد ۵۴۸ نفر بوده که تاکنون ۳۹۳ نفر معادل ۷۳ درصد این تعهد محقق شده است.

وی پرداخت هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع داخلی و بنیاد برکت و تبصره ۱۶ به واحدهای تولیدی و فعالان صنعت،‌معدن و تجارت گناباد طی سال جاری را یادآور و توجه بیشتر بانکهای عامل به سرعت بخشی در پرداخت تسهیلات به متقاضیان این بخش را خواستار شد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت:‌ ۷۵۴ میلیارد ریال سرمایه گذاری صنعتی با اشتغال مستقیم ۱۲۸ نفر طی ۶ ماهه ابتدای امسال در این شهرستان انجام شد که از نظر میزان سرمایه‌گذاری صنعتی به نسبت دوره مشابه پارسال از نظر میزان سرمایه گذاری ۱۴۵ درصد و به لحاظ اشتغالزایی ۷۲ درصد افزایش یافت.

ایزدی افزود: پروانه های بهره برداری صنعتی فوق در زمینه های تولید و فرآوری خاک «پرلیت»، تجهیزات پزشکی، صنایع فلزی، خوراک طیور، انواع بلوک وآجر سفال و اتاق کامیون صادر شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.